Malaysia milik semua rakyat - Abidin


SIMON BJ2023/07/12 03:57
フォロー
Malaysia milik semua rakyat - Abidin

RANAU: Pembantu Menteri kepada Ketua Menteri, Datuk Abidin Madingkir, menegaskan bahawa Malaysia adalah milik semua rakyat yang berbeza etnik, agama, kepercayaan, latar belakang politik dan tradisi, bukan hanya satu kumpulan tertentu.

Beliau berkata, rakyat Malaysia tidak boleh menganggap bahawa negara ini hanya milik mereka sahaja, tetapi harus menghormati dan menghargai perbezaan yang wujud dalam masyarakat yang berbilang kaum.

“Kita tidak boleh sekali-kali mengatakan bahawa Malaysia hanya milik satu kumpulan tertentu, kerana kita semua hidup di negara ini dengan semua perbezaan kita, tetapi kita semua mengenali diri kita sebagai rakyat Malaysia,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika merasmikan sambutan Kaamatan Kampung Bahab dan Persatuan Taekwondo Kg Bahab di dewan mini kampung itu, di sini, pada Ahad.

Menurut Abidin, Pesta Kaamatan adalah satu acara yang dapat menunjukkan erti perpaduan yang sebenar di kalangan rakyat Sabah yang berbeza latar belakang.

“Tambahan pula, maksud tema Kaamatan itu sendiri menyentuh hati rakyat Sabah, kerana di sinilah kita dapat menyaksikan erti perpaduan yang sebenar, di mana rakyat yang berbeza latar belakang dapat duduk bersama secara harmoni,” katanya.

Abidin turut menggesa masyarakat supaya memelihara perpaduan kerana ia adalah kunci utama untuk negara terus maju ke hadapan.

“Kerajaan Malaysia Madani yang juga dikenali sebagai ‘Kerajaan Perpaduan’ mengutamakan perpaduan dalam kalangan rakyat pelbagai latar belakang kerana ini adalah kunci utama negara untuk terus maju ke hadapan.

“Pemimpin hari ini melihat betapa pentingnya unsur perpaduan ini kerana masyarakat yang berpecah belah tidak mampu bergerak bersama ke arah kesejahteraan yang diidamkan.

“Justeru saya menyeru rakyat berbilang kaum, kepercayaan agama dan intuisi politik untuk bersatu dalam membina negara yang lebih kukuh dan mengutamakan cita-cita yang sama,” katanya.


シェア - Malaysia milik semua rakyat - Abidin

ビットコインで投げ銭してこのユーザーを応援できます - 詳細

フォロー

0 件のコメント

この投稿にコメントしよう!

この投稿にはまだコメントがありません。
ぜひあなたの声を聞かせてください。